EDUCATIONAL POLICY AND THE SCHOOL CONTEXT

REVISITING THE MEANING OF CITIZENSHIP EDUCATION BEYOND THE PANDEMIC

Keywords: Educational policies; School education; Globalization; Citizenship.

Abstract

In the educational context, especially in the public school, problems in all levels and modalities of education are amplified and aggravated, which challenges us to think about the interfaces that need to guide the relationship between educational policies, school education, globalization, and citizenship in order to meet the needs arising from this context. This reflection is based on a qualitative analysis, regarding the problem approach; reconstructive, critical and hermeneutic, regarding the objective; and bibliographic, regarding the procedures, which are anchored in authors linked to the theme and, invites us to reflect on the relationships between educational policies and the school context, its transformations in the current scenario and its possible contributions to the realization of the right to quality education and citizenship training of the subjects, marked and transformed by the Covid-19 pandemic.

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Author Biographies

Carina Copatti, Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

Doutora em Educação nas Ciências (UNIJUI-RS), com Pós-doutorado em Políticas Educacionais (UFFS). Professora Adjunta no Departamento de Educação, Política e Sociedade do Centro de Educação na Universidade Federal do Espírito Santo (UFES).

Patricia Carlesso Marcelino, Universidade de Passo Fundo - UPF

Doutora em Educação pela Universidade de Passo Fundo (UPF), Pós-doutoranda em Educação pela Universidade de Passo Fundo-RS, linha de pesquisa  Fundamentos da Educação.  Membro dos Grupos de Pesquisa GEPES, GEEDE e NUPEFE (UPF-RS) e Grupo de Estudos Práxis, Docência, Educação e Sociedade (UNIJUI-RS).

 

 

Rosana Cristina Kohls, Universidade do Contestado - Concórdia

Doutora em Educação (UPF-RS), Secretária de Educação da Rede Municipal de Educação de Novo Cabrais-RS. Membro dos Grupos de Pesquisa GEPES (UPF-RS) e GPForma (UFSM-RS).

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Published
2023-04-02
How to Cite
Copatti, C., Marcelino, P. C., & Kohls, R. C. (2023). EDUCATIONAL POLICY AND THE SCHOOL CONTEXT. Imagens Da Educação , 13(1), 136-152. https://doi.org/10.4025/imagenseduc.v13i1.61553
Section
Políticas Públicas e Gestão Educacional