A VIEW OF THE PROFILE OF CANDIDATES FOR THE CEETEPS PROFESSIONAL MASTER'S DEGREE IN EDUCATION
Abstract
The present study aims to describe the academic and professional profile of candidates in the process of applying for the professional master's degree in Management and Development of Professional Education at CEETEPS, based on the guidelines and policies of the educational institution in the Post -University graduate. The research approach is quantitative and descriptive, using the database of candidates enrolled in the selection process from the beginning of the program at the institution. The results show an audience with an average age of 40 years, professionally mature and active in Basic Education in public institutions, which strengthens the need to acquire transformative experiences linked to their professional practices.
Downloads
Metrics
References
Batista, S. S. dos S., Azevedo, M. M., & Freire, E. (2021). Concepção, trajetória e avaliação de um mestrado profissional em educação. Estudos Em Avaliação Educacional, 29(72), 632–653.
Baruch, Y. & Leeming, A. (2001). The added value of MBA studies - graduates perceptions. Personnal Review, v. 30, n. 5/6, p. 589-601.
Branco, J., Duarte, J., Figueiredo, W., Gontijo, C., Silva, I., Silva, A., Senra, C., & Laudares, J. (2008). Perfil dos candidatos e dos aprovados no Curso de Mestrado em Educação Tecnológica do CEFET-MG nos anos de 2005 / 2006 / 2007. Educação & Tecnologia, 13(1).
Brasil. Diário Oficial de São Paulo – Poder Executivo (2014). Edital de Abertura de Inscrições da Unidade de Pós-Graduação, Extensão e Pesquisa, Comunicado no 124 (187), de 03 de outubro de 2014, Seção I, p.77.
Brasil. Ministério da Educação (1998). Dispõe sobre o reconhecimento dos mestrados profissionais e dá outras providências. Portaria n.º 80, de 16 de dezembro de 1998. Diário Oficial da 146 União, Brasília, 11 jan. 1999, Seção I, pág. 14.
Brasil. Conselho Nacional de Educação (1997). Resolução CNE/CEB n.º 02/1997. Brasília: MEC, 1997. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/setec/arquivos/pdf/RCNE_CEB02_97.pdf
Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza- Ceeteps (2021). Unidade de Pós-Graduação, Extensão e Pesquisa. Disponível em: http://www.pos.cps.sp.gov.br/dissertacoes/Nw
Creswell, J. W. (2010). Projeto de pesquisa: método qualitativo, quantitativo e misto. (Vol. 1, 3.ed.). Porto Alegre: Artmed.
Cunha, C. M. & Agranionih, N. T. (2017). Mestrado profissional em educação: teoria e prática de ensino – qualificação dos processos de educar na pesquisa da Educação Básica. Educar em Revista, (63), 119-135.
Fórum Nacional de Coordenadores de Programas de Pós-Graduação em Educação – FORPRED. (2013, setembro). Relatório das condições e perspectivas dos mestrados profissionais na área de educação. Goiânia, 29 de setembro de 2013. Disponível em: http://www.anped.org.br/sites/default/files/relatorio_comissao_forpred_2013.pdf
Noronha, C. A. & Gonçalves, F.D.S. (2011, junho). Pós-graduação: o perfil dos candidatos à seleção do PPGECNM (CO). In: In: XIII Conferência Interamericana de Educação Matemática. Bogotá, Colômbia.
Copyright (c) 2024 Imagens da Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
DECLARATION OF ORIGINALITY AND CESSATION OF COPYRIGHT
I Declare that current article is original and has not been submitted for publication, in part or in whole, to any other national or international journal. I also declare that once published in the Imagens da Educação, a publication of the IES (UEM, UEL, UFSM, Univali, Unioeste and UEPG), it will not be submitted by me or by any co-author to any other journal. In my name and in the name of co-authors, I shall cede the copyright of the above mentioned article to the Universidade Estadual de Maringá and I declare that I know that the non-observance of this norm may make me liable for the penalties contemplated in the Law for the Protection of Authors' Rights (Act 9609 of the 19th February 1998).