The legacy of Pestalozzi, Herbart and Dewey schools pedagogical practices

  • Beatriz Aparecida Zanatta Pontifícia Universidade Católica de Goiás, Departamento de História Geografia E Ciencias Sociais.
Keywords: Didactic, Theories of education, Pedagogical practices

Abstract

This article aims to contextualise and describe the theoretical formulations of Pestalozzi, Herbart and Dewey on education and teaching method. Presents a critical analysis of the contributions that they offered for education and teaching and highlights elements of his theories still permeate today pedagogical practices in schools, particularly those teaching procedures. The text is the result of  a literature search that took as essential sources of each of the works considered classic authors in our midst in the context of educational theories and teaching, as Anthology of Pestalozzi, General Pedagogy derived del fin de la educación, Democracy and Education and How we think.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Beatriz Aparecida Zanatta, Pontifícia Universidade Católica de Goiás, Departamento de História Geografia E Ciencias Sociais.
Atua principalmente nos campos: formação de professor, didática, metodologia da pesquisa, metodologia de ensino, Teoria e Método. Compõe o corpo editorial da Revista Ensino de Geografia da UFU. Foi coordenadora do curso de geografia e orientadora dos cursos de especialização em Metodologia de Ensino de Geografia e Educação Ambiental. Possui experiencia como professora nas redes Estadual, Municipal e Particular de Ensino Fundamental e Médio do Estado de Goiás. Autora de trabalhos publicados em livros de Geografia e revistas de Educação
Published
2012-09-10
How to Cite
Zanatta, B. A. (2012). The legacy of Pestalozzi, Herbart and Dewey schools pedagogical practices. Teoria E Prática Da Educação, 15(1), 105-112. https://doi.org/10.4025/tpe.v15i1.18569
Section
Articles