Toxic Marketing: Profit Rules, Gurus Celebrate, and Purpose... Does It Still Matter?
Abstract
This essay challenges the current state of marketing, characterized by a frantic pursuit of profit and influenced by gurus who are as superficial as they are significant. It discusses the need to reconnect with robust academic foundations, criticizing compromised ethics and the neglected inclusive practices in both academic and corporate environments. The text also addresses the discrepancy between brand discourse and their actions, proposing a return to the true transformative potential of marketing through an education committed to ethics, history, and social critique. An essential part of the solution to the challenges of modern marketing is to train professionals aware of the profound impact they can have in building more just and diverse societies.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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