Conceptual art and Mathematical Modeling: an interdisciplinary relationship as a form of teaching-learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.4025/rvc.v2i2.63680

Keywords:

Research, Conceitual Art, Mathematical Modelagem

Abstract

The research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

     

Author Biographies

Luis Alberto Flores de Matos, Universidade Estadual de Ponta Grossa - UEPG

Possui graduação em Ciências com Habilitação em matemática, Quí­mica, Pedagogia, Geografia, Artes, Fí­sica e Filosofia. Na atuação profissional é professor secundário do Estado do Paraná, ministrando aulas de matemática e educação financeira no ensino médio. Mestre em ensino de ciências e educação matemática da Universidade Estadual de Ponta Grossa (PPGECEM).

Nelson Silva Junior, Universidade Estadual de Ponta Grossa - UEPG

Doutor em Ensino de Ciência e Tecnologia pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Mestre em Ciências Sociais Aplicadas pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (2008). Graduado em Engenharia Civil pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (1987) e em Licenciatura em Artes Visuais pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (2006). Professor da Universidade Estadual de Ponta Grossa, lotado no departamento de Artes. Docente permanente no Programa de Pós Graduação em Ensino de Ciências e Educação Matemática (Mestrado).

References

BASSANEZI, R. C. Ensino-aprendizagem com modelagem matemática: uma nova estratégia. 2°. ed. São Paulo: Contexto, 2004.
BIEMBENGUT, M. S.; HEIN, N. Modelagem matemática no ensino. 3°. ed. São Paulo: Contexto, 2004.
BORDENAVE, J.; PEREIRA, A. Estratégias de ensino aprendizagem. 4. ed., 1989.
DUARTE JR, J. F. Por que arte-educação? 12. ed. Campinas: Papirus, 2001.

Published

2022-05-23

How to Cite

Matos, L. A. F. de, & Junior, N. S. (2022). Conceptual art and Mathematical Modeling: an interdisciplinary relationship as a form of teaching-learning. Vitruvian Cogitationes, 2(2), 162–166. https://doi.org/10.4025/rvc.v2i2.63680