<b>Professionals in teacher formation: theoretical aspects of their actuation and the docent autonomy process</b> - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v25i1.2202

  • Ana Lucia Crisostimo UNICENTRO

Abstract

The article intends to develop a reflection about an investigation field not much explored in the educational area: the participation of teachers’ mentors in exercise, in continual formation processes. Elements important for contributions about aspects that may interfere in the mentors formative process will be put in context, and some theoretical contributions suggested. Following this direction we’re in favor of a different performance adaptation or styles during the continual formation process. Starting from the premise we will discuss why such positioning can directly interfere in the conquest of educational autonomy by the basic education teachers participants of such programs

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ana Lucia Crisostimo, UNICENTRO
possui graduação em Ciência Biológicas pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (1989), mestrado em Educação pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (1997) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2002). Atualmente é professor adjunto da Universidade Estadual do Centro-Oeste. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Formação de professores, atuando principalmente nos seguintes temas: educação ambiental, formação continuada, currículo, docência ensino superior e educação. Foi Pró-Reitora de Extensão da UNICENTRO de 2006 a 2008 e atualmente é Diretora do Museu de Ciências Naturais da UNICENTRO Currículo Lattes
Published
2008-04-15
How to Cite
Crisostimo, A. L. (2008). <b>Professionals in teacher formation: theoretical aspects of their actuation and the docent autonomy process</b&gt; - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v25i1.2202. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 25(1), 105-112. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v25i1.2202
Section
Education