PSYCOPOLITICS OFMOVEMENT THE SCHOOL MOVEMENT WITHOUT PARTY

MASSIFICATION VIA TOTEMIC DEVICE

Keywords: Education; Curriculum; Totemism; School without Party

Abstract

The article analyzes the psychopolitical and cultural productions mobilized by the discourse of the School without Party movement. Two material repositories are analyzed by concepts of Nietzschean and Psychoanalytic derivation, the Propositive of the Law project filed by the School without Party movement and the aesthetic-discursive organization present on the homepage of the movement. The analyzes lead us to three axes: a) (Anti) Movement School without Party and its propagation; b) The production of a taboo by the School without Party movement; and c) Effects of mass movement. It is evident that the School without Party movement is established through devices of fear, massification and loss of self.

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Author Biographies

Alexandre Luiz Polizel, Universidade Tecnológica Federal do Paraná-CM/Universidade Estadual de Londrina

Professor no Departamento Academico de Humanidades na Universidade Tecnológica Federal do Paraná, câmpus Campo Mourão.Doutorando e Mestre em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Unviersidade Estadual de Londrina. Licenciado em Ciências Biológicas (UEM) e Filosofia (UNAR). Membro do Grupo de Estudos Culturais das Ciências e das Educações (GECCE-UEL).

Moisés Alves de Oliveira, Universidade Estadual de Londrina

Professor no Departamento de Química da Universidade Estadual de Londrina. Orienta no Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Educação Matemática na Universidade Estadual de Londrina (PECEM-UEL). Coordenador do Grupo de Estudos Culturais das Ciências e das Educações.

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Published
2021-09-30
How to Cite
Polizel, A. L., & Oliveira, M. A. de. (2021). PSYCOPOLITICS OFMOVEMENT THE SCHOOL MOVEMENT WITHOUT PARTY. Imagens Da Educação , 11(3), 154-175. https://doi.org/10.4025/imagenseduc.v11i3.52084
Section
Políticas Públicas e Gestão Educacional