STRATEGIES FOR BUSINESS OF EDUCATIONAL POLICY IN THE CONTEXT OF THE PANDEMIC CRISIS IN THE STATE OF PARANÁ

Keywords: Educational policies; Entrepreneurship; Covid-19; Paraná

Abstract

This text aims to analyze educational policies and their relationship with the business community in the context of the Covid-19 pandemic, in public education in Paraná. These are the results of a research of documentary and content analysis based on data present in contracts for the purchase of telephone, television, production and video transmission services across the state of Paraná for the provision of remote education to students of the final years of elementary and high school, in the period of suspension of face-to-face classes started in March 2020. The results show that, during the first months of the pandemic, there was an expansion of business action in public education in Paraná.

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Author Biographies

Thaís Godoi de Souza, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Docente do Departamento de Ciências do Movimento Humano da Universidade Estadual de Maringá (UEM), campus regional Vale do Ivaí (UEM/CRV).

Leonardo Dorneles Gonçalves, Universidade Federal de Rio Grande - FURG

Doutor em Educação pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel). Docente do Instituto de Educação (FURG).

Jani Alves da Silva Moreira, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Professora do Departamento de Teoria e Prática da Educação (DTP/UEM) e do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPE/UEM). Líder do Grupo de Estudos e Pesquisa em Políticas Educacionais, Gestão e Financiamento da Educação (GEPEFI/CNPq).

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Published
2022-09-08
How to Cite
Souza, T. G. de, Gonçalves, L. D., & Moreira, J. A. da S. (2022). STRATEGIES FOR BUSINESS OF EDUCATIONAL POLICY IN THE CONTEXT OF THE PANDEMIC CRISIS IN THE STATE OF PARANÁ . Imagens Da Educação , 12(3), 172-192. https://doi.org/10.4025/imagenseduc.v12i3.57663
Section
Políticas Públicas e Gestão Educacional