Sports does not educate by itself

  • Luiz Silva Santos UEM

Abstract

Resulting from a bibliographical study, the aim of the present article is to give through the cultural expression of capoeira and its increasing presence in social life, a vision of educational sports or school sports. It may be a guideline to the perception of how capoeira may be incorporated into the teaching of School Physical Education as another option of didactic and pedagogical content of great importance for the development of psycho-physico-social skills of the students in our Brazilian schools. A conception of capoeira from the anthropological point of view and supported by authors who deal with the educational sports issue is here discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Luiz Silva Santos, UEM
Possui Graduação em Licenciatura Em Educação Física pela Universidade Católica do Salvador (1982), Mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1987) e Doutorado em Geografia e História (Antropologia Cultural) - Universidad de Barcelona (1998). Atualmente é Professor Associado Nível A do Departamento de Educação da Universidade Estadual de Maringá, no Estado do Paraná. Tem experiência na área de Antropologia, com ênfase em Identidade Sociocultural da Educação Física, atuando principalmente nos seguintes temas: capoeira - antropologia - identidade, capoeira - educação física infantil - primeiro grau, educação física - natação, cultura - capoeira - educação física e educação - educação física - cultura Currículo Lattes
Published
2008-06-06
How to Cite
1.
Santos LS. Sports does not educate by itself. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.6 [cited 2025Sep.13];11(1):77-5. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3797
Section
Original Articles