Physical Education and faces of sports

  • Marcelo da Silva Villas Bôas UEM
  • Francisco Cock Fontanella UNIMEP
  • Vanildo Rodrigues Pereira UEM

Abstract

The aim of the present review study was to analyze sports pros and cons, based on topics from national and international literature on Physical Education. It was possible to identify and discuss the opposite trends and verify the presence of ideological motivations which demonstrate the radicalization of both faces: the pros and the cons. Some moderate findings lead to the belief that it is possible to use sports both in school and out of school since childhood to promote benefits to personal balance and social life and give good quality to life.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Marcelo da Silva Villas Bôas, UEM
Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Londrina (1984) , especialização em Treinamento Desportivo pela Universidade Gama Filho (1987) , especialização em metodologia do ensino superior pela Universidade de Marília (1987) e mestrado em Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (1999) . Atualmente é professor titular da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação Física , com ênfase em Ciências do Esporte. Atuando principalmente nos seguintes temas: ESPORTE Currículo Lattes
Published
2008-06-06
How to Cite
1.
Bôas M da SV, Fontanella FC, Pereira VR. Physical Education and faces of sports. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.6 [cited 2025Sep.13];11(1):87-6. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3798
Section
Original Articles