Body expression in dancing:experience and reflexion in a school enviroment

  • Larissa Michelle Lara UEM
  • Amauri Aparecido Bassoli de Oliveira UEM

Abstract

A practical experience at the Centro de Aplicações Pedagógicas (Teachers’Training Centre) of the Universidade Estadual de Maringá was developed, in the educational field, chiefly in Physical Education and the problems attibuited to it. The experiment was undertaken with children of 8th form. It tried to give an awareness about necessities and possibilities of movements so that certain resistances hindering themes to linked to sport’s cultural roots colud be overcome. The body expression in Dancing at school is hindered by social, cultural and pedagogical resistances. The latter are part of the person’s life and in many circumstances render difficult his/her the degree of reflexions trough the commitment of teachers to the culture of movements in all their aspects.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Amauri Aparecido Bassoli de Oliveira, UEM
Possui graduação em Educação Física pela Universidade do Norte do Paraná (1979), mestrado em Ciência do Movimento Humano pela Universidade Federal de Santa Maria (1988) e doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1999). Atualmente é professor Associado nível C da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Métodos e Técnicas de Ensino e Metodologia da Pesquisa, atuando principalmente nos seguintes temas: formação profissional, currículo, atividade física e saúde, educação física escolar, atividade física e obesidade. É consultor do INEP - SESu - MEC para o ENADE e comissões de autorização e reconhecimento de cursos em educação física. Currículo Lattes
Published
2008-06-10
How to Cite
1.
Lara LM, Oliveira AAB de. Body expression in dancing:experience and reflexion in a school enviroment. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.10 [cited 2025Sep.13];7(1):3-11. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3856
Section
Original Articles