The influence of the robot analytic method upon table tennis motor skills development in universitary students

  • Pedro Paulo Deprá UEM
  • Vanildo Rodrigues Pereira UEM
  • Wellington Coelho de Castilho UEM
  • Darlei Landi UEM

Abstract

The aim fo the present study was to evoluate the influence of the Robot Analytic Method upon the development of motor skills in table tennis. The investigation was characterized as a quasi-experimental research. The sample comprised all the students, males and females, enrolled im Physical Education - Table Tennis, at Universidade Estadual de Maringá, classes 1 and 2, below the age limit of 24 years. Each student was evaluated by a pre-test and post-test using the following measuring instruments: KTK, Side-Step-Test, and Nelson Hand Reaction. The data analysis of the one-semester experimental program showed no significate difference in the averages of motor skills between the investigated groups.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Pedro Paulo Deprá, UEM
Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Maringá (1987) , especialização em Educação Física Infantil pela Universidade Estadual de Maringá (1989) , mestrado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1998) e doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2004) . Atualmente é Professor adjunto e Chefe do Departamento de Educação Física da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Biodinâmica, atuando principalmente nos seguintes temas: Biomecânica, Coluna Vertebral, Postura e Cinemática. O Professor coordena o Laboratório de Análise da Postura Dinâmica - Lapodi. (23/08/2006) Currículo Lattes
Published
2008-07-01
How to Cite
1.
Deprá PP, Pereira VR, Castilho WC de, Landi D. The influence of the robot analytic method upon table tennis motor skills development in universitary students. JPhysEduc [Internet]. 2008Jul.1 [cited 2025Sep.13];5(1):44-0. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3984
Section
Original Articles