What must change in physical education from Brazilian universities

  • Viktor Shigunov UEM

Abstract

The objective of the present paper is to analyse and propose improvements in the functioning, utilization and productivity of Physical Education in Brazilian Universities. The analysis was based on four aspects of Physical Education: discipline, leisure, sport and research area. The concept of Physical Education needs to be renewed through new perspectives.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Viktor Shigunov, UEM
Possui graduação em Educação Física pela Universidade Federal do Paraná (1966) , especialização em Especialização Em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1979) , mestrado em Ciência do Movimento Humano pela Universidade Federal de Santa Maria (1983) e doutorado em Doutoramento Em Educação Física pela Universidade Técnica de Lisboa (1991) . Atualmente é Professor Adjunto da Universidade Federal de Santa Catarina, Membro de corpo editorial da Revista da Educação Física e Membro de corpo editorial da Teoria e Prática da Educação. Tem experiência na área de Educação Física , com ênfase em Ensino Aprendizagem. Atuando principalmente nos seguintes temas: Relação pedagógica, Afetividade, Professores de Educação Física, Satisfação dos alunos Currículo Lattes
Published
2008-07-01
How to Cite
1.
Shigunov V. What must change in physical education from Brazilian universities. JPhysEduc [Internet]. 2008Jul.1 [cited 2025Sep.13];3(1):27-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/4030
Section
Original Articles