<b>Learning cues in acquisition of motor skills: a review</b> - DOI: 10.4025/reveducfis.v20i4.6255

  • Josiane Medina Papst UEL
  • Iverson Ladewig UFPR
  • Inara Marques UEL
Keywords: Motor learning. Learning cues. Motor skills.

Abstract

While reviewing the importance of attention during motor skill acquisition we realized the necessity to analyze strategies that work on selective attention mechanisms with the objective of maximizing the learning process. The objective of the learning cues is to increase the relevance of an important point in the task, directing the student’s attention, while assisting on the retention and the retrieval of information whenever is necessary. The objective of this article was to review several studies which used learning cues as a cognitive strategy while learning motor skill ability.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Josiane Medina Papst, UEL
Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Londrina (2002) e mestrado em Educação Física pela Universidade Federal do Paraná. Atualmente é professor auxiliar/especialista da Universidade Estadual de Londrina, ministrando as disciplinas de Comportamento Motor I e II. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Comportamento Motor, atuando principalmente nos seguintes temas: desenvolvimento motor, aprendizagem e desempenho motor, avaliação motora e educação física Currículo Lattes
Iverson Ladewig, UFPR
Professor Adjunto no Departamento de Educação Física, Setor de Ciências Biológicas da Universidade Federal do Paraná. Pesquisador do Centro de estudo em Comportamento motor/CECOM.
Inara Marques, UEL
Professora Adjunto no Departamento de Educação Física, Centro de Educação Física e Esporte da Universidade Estadual de Londrina. Coordenadora do Grupo de estudo e pesquisa em Desenvolvimento e Aprendizagem motora/GEPEDAM.
Published
2009-12-23
How to Cite
1.
Papst JM, Ladewig I, Marques I. <b>Learning cues in acquisition of motor skills: a review</b&gt; - DOI: 10.4025/reveducfis.v20i4.6255. JPhysEduc [Internet]. 2009Dec.23 [cited 2025Oct.11];20(4):625-3. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/6255
Section
Review Articles