<b>História da política educacional em Minas Gerais no século XIX: os relatórios dos presidentes da província</b>
Abstract
This text intends to analize the policies of public elementary instruction in Minas Gerais province, along the 19th century and, at the same time, to present and discuss one source of great value to Education’s history of the period: the Written Reports of Province Presidents and of the Public Instruction Directors. Analizing the politician discourses about the instruction on Imperial Period, such documents were fundamental to comprehend important angles of provincial policies to the instruction, such as those related to teaching profession, to teacher formation and to Normal Schools; to processes and methods of teaching and apprenticeship; to unequal access, in terms of race and gender, to service of the instruction; to school materiality, such as school spaces and pedagogic materials, between other emerged and discussed along the survey.
Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.





