<b>La Educación Histórica del Deseo</b>

  • Agustín Escolano Benito Universidade de Valladolid (España).
Keywords: Desire, Memory, Culture, Education

Abstract

The article questions itself about the desire as an essential leitmotiv of the life world and of the culture and education world. It points out the importance of the utopia adventure in the educative action, this last one noticed as a cultural practice. It discourses about studies on the desire accomplished in the history field, showing the revalorization of the epistemology and practical statute of the desire in the modernity analyses. It concludes signalizing into a desire education as a way of emancipating it critically from the old and new tutorship that protect it.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Agustín Escolano Benito, Universidade de Valladolid (España).
Catedrático de História da Educação da Universidade de Valladolid (España), presidente da Sociedade Espanhola de História da Educação e membro do Comitê Executivo da ISCHE (International Standing Conference for History of Education), isto é, a Associação Internacional de História da Educação. É, ainda, fundador e diretor da Revista Espanhola de História da Educação (Universidade de Salamanca).
Áreas de investigação: Manualística, Culturas Escolares, História da Escola e do Currículo, História Comparada da Educação.
Published
2012-02-16
How to Cite
Benito, A. E. (2012). <b>La Educación Histórica del Deseo</b&gt;. Revista Brasileira De História Da Educação, 1(1 [1]), 97-114. Retrieved from https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38752
Section
Original research