<b>El Concepto de “Emancipación Espiritual” en el Debate sobre la Educación en Hispanoamérica en la Primera Mitad del Siglo XIX</b>
Abstract
Starting from the affirmation that in the first half of the 19th century, the struggle for the political stability and for the creation of a new national identity impregnated the liberal Hispano-American thought of a unanimous concern of education dissemination and of combat to the Spanish colonial inheritance through the state school, the article focus on some relevant authors to the political-educational thought in Hispano-America, specifically in Mexico, Chile and Argentina, exploring three aspects: the catholic church influence over the moral and social values, the weight of the military element in the new independent societies and the teaching contents.
Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.