The genesis of a fragmented profession
Resumen
This text is the first product of a subproject, which intends to study the impact of the Pombal’s Reforms of the minor studies in the process of teacher professionalization, which could be considered as a decisive moment in the history of the teaching profession in the Portuguese-Brazilian world. These reforms express State intervention in the constitution of a selected group of teachers, chosen, paid and controlled by the State, characterizing a process of making the teaching profession a function of the State. The text emphasizes one of the dimensions of this State activity, which constitutes the fragmentation of studies, with long lasting consequences for the way in which the profession organizes itself up to the present day.
Descargas
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.