The moving axis in children’s education: a planning project

  • Joceli do Carmo Knebel da Costa PROFESSORA DE EDUCAÇÃO FÍSICA
  • Amauri Aparecido Bassoli de Oliveira UEM

Abstract

This paper aims at organizing a planning project for the Physical Education curricular activity, the “moving” axis in children’s education. The study discusses about children’s education, emphasizes children’s motor, biological and social characteristics from 4 to 6 years old, and also suggests an organization of contents/acitivities to be developed in such educational stage. In order to help in infant development the Physical Education professional needs to know his / her pupils, their necessities and interests so that to provide a full of experience environment which may benefit the construction of participatory and critical human beings with autonomy in relation to their motor world.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Amauri Aparecido Bassoli de Oliveira, UEM
Possui graduação em Educação Física pela Universidade do Norte do Paraná (1979), mestrado em Ciência do Movimento Humano pela Universidade Federal de Santa Maria (1988) e doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1999). Atualmente é professor Associado nível C da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Métodos e Técnicas de Ensino e Metodologia da Pesquisa, atuando principalmente nos seguintes temas: formação profissional, currículo, atividade física e saúde, educação física escolar, atividade física e obesidade. É consultor do INEP - SESu - MEC para o ENADE e comissões de autorização e reconhecimento de cursos em educação física. Currículo Lattes
Published
2008-06-04
How to Cite
1.
Costa J do CK da, Oliveira AAB de. The moving axis in children’s education: a planning project. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.4 [cited 2025Sep.17];13(1):115-21. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3735
Section
Original Articles