Physical Education in evening classes in the public school system in the municipality of <em>MARINGÁ</em>, State of <em>PARANÁ</em>, BRAZIL

  • Amauri Aparecido Bassoli de Oliveira UEM
  • Gislaine Lisboa REDE PÚBLICA DE MATO GROSSO DO SUL

Abstract

The aim of this descriptive investigation was to analyze the state of art of physical education in evening classes of public schools in Maringá. Seventeen (71%) of the teachers acting in evening classes of 13 (76%) public schools that offer physical education in their evening classes were interviewed. A semi-structured interview with indicators comprising personal aspects and practice in every day teaching was applied. The data indicate that the teachers have specialization courses or master’s degrees, but their teaching practice is out of time and further studies are necessary to make them overcome current teaching problems and make teaching more effective and useful for all participants.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Amauri Aparecido Bassoli de Oliveira, UEM
Possui graduação em Educação Física pela Universidade do Norte do Paraná (1979), mestrado em Ciência do Movimento Humano pela Universidade Federal de Santa Maria (1988) e doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1999). Atualmente é professor Associado nível C da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Métodos e Técnicas de Ensino e Metodologia da Pesquisa, atuando principalmente nos seguintes temas: formação profissional, currículo, atividade física e saúde, educação física escolar, atividade física e obesidade. É consultor do INEP - SESu - MEC para o ENADE e comissões de autorização e reconhecimento de cursos em educação física. Currículo Lattes
Published
2008-06-06
How to Cite
1.
Oliveira AAB de, Lisboa G. Physical Education in evening classes in the public school system in the municipality of <em>MARINGÁ</em>, State of <em>PARANÁ</em&gt;, BRAZIL. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.6 [cited 2025Sep.13];11(1):157-65. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3803
Section
Original Articles