The Physical Education teacher and the physical education in schools: how to motivate the students?

  • Joaquim Martins Junior UEM

Abstract

The purpose of this study was to discuss the role of School Physical Education teachers as motivators of the teaching/learning process. It is assumed that Physical Education will only be a motivating discipline if the teacher dominates its motivating processes. This article focuses on the principal characteristics of the teacher as motivator, on his/her role of leading the students to practice sports with the support of Physical Education, and on his/her role of stimulating the students to participate in sports as a life experience even after schooltime.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Joaquim Martins Junior, UEM
Graduação em Educação Física pela Universidade Federal do Paraná (1970), Graduação em Ciência do Desporto e Educação Física, pela Universidade do Porto - Portugal, (1987), Mestrado em Ciência do Movimento pela Universidade Federal de Santa Maria (1982) e Doutorado em Educação na Universidade, pela Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita - UNESP - Câmpus de Marilia - SP (1996). Atualmente é consultor R.B.E.P. - INEP/MEC e professor T-40 do Centro de Ensino Universitário de Maringá - CESUMAR. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Física, atuando principalmente nas seguintes áreas de: Educação (Metodologia do Ensino, Metodologia da Pesquisa, Seminários de Monografia) , Educação Física (pedagogia desportiva, natação, atletismo, treinamento e danças folclóricas alemãs Currículo Lattes
Published
2008-06-06
How to Cite
1.
Martins Junior J. The Physical Education teacher and the physical education in schools: how to motivate the students?. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.6 [cited 2025Oct.11];11(1):107-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3805
Section
Original Articles