Methodology and working styles of Physical Education teachers

  • Viktor Shigunov UFSC

Abstract

The purpose of the present study was to diagnose and draw the profile of the methodological procedure of physical education teachers. Methodology should be understood as the way of presenting the content of a discipline and style as the action of the teacher in his/her teaching practice. The sample consisted of twenty-five teachers (n=25) from the public schools of Maringá, Paraná. An observation was made of the teaching procedure of each teacher, who was later questioned about the teaching method and style utilized. The results of this study of the physical education classes showed that the style and procedure of the teachers consisted exclusively of ordering, instructing and testing knowledge and performance. The teachers showed no other ways of teaching their classes, which presupposes that they were not concerned with the methodology utilized, and that they knew no other ways of proceeding, besides knowing nothing about other methods and styles.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Viktor Shigunov, UFSC
Possui graduação em Educação Física pela Universidade Federal do Paraná (1966) , especialização em Especialização Em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1979) , mestrado em Ciência do Movimento Humano pela Universidade Federal de Santa Maria (1983) e doutorado em Doutoramento Em Educação Física pela Universidade Técnica de Lisboa (1991) . Atualmente é Professor Adjunto da Universidade Federal de Santa Catarina, Membro de corpo editorial da Revista da Educação Física e Membro de corpo editorial da Teoria e Prática da Educação. Tem experiência na área de Educação Física , com ênfase em Ensino Aprendizagem. Atuando principalmente nos seguintes temas: Relação pedagógica, Afetividade, Professores de Educação Física, Satisfação dos alunos Currículo Lattes
Published
2008-06-19
How to Cite
1.
Shigunov V. Methodology and working styles of Physical Education teachers. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.19 [cited 2025Sep.13];8(1):29-6. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3924
Section
Original Articles