A lei da escola: sentidos da construção da escolaridade popular através de textos legislativos em Portugal e Santa Catarina – Brasil (1880-1920)
Abstract
In this work we present an essay on school legislation as a meaningful, rich and dynamic source to the History and Sociology of Education. The look at the legislation must be considered as inserted in the level of the analysis of document sources. A reflective essay is developed here, having as the analysis field the primary schooling in Portugal and Santa Catarina, in Brazil. The chronological frame covers roughly the period between 1880 and 1920. The turn of the new century period is specially approached for constituting a chronological cornerstone in the expansion and consolidation of public schooling systems.
Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.