<b>“A educação brasileira e a sua periodização”: vestígio de uma identidade disciplinar</b>
Abstract
This paper gathers information and analyses on “The Brazilian education and the periods it can be divided in”, a document of great relevance for the historiography of the Brazilian education. As it contains an original proposal for assigning the periods of the history of education in Brazil, the text written by Laerte Ramos de Carvalho condenses the guidelines he asserts to the teaching and research of History and Philosophy of Education in the College of Philosophy, Sciences and Literature of the University of São Paulo in the 1950’s and 60’s. The analysis also includes information about the context when the first edition of the document was produced and released.
Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.