The rite of luteran confirmation and the schooling of pomeransTHE RITE OF LUTERAN CONFIRMATION AND THE SCHOOLING OF POMERANS: A SURVEY OF THE STATE OF ART

a survey of the state of art

Keywords: lutheran rites, community schools, state of the art

Abstract

Having in mind that the field of History of Education has amplified its investigative range in order to comprehend topics underlying schooling, this study presents a survey of researches that have been developed about Lutheranism, parish schools, rites of passage and the Lutheran confirmation to build a state of the art which served as reference for a research made within the context of a master’s degree. The surveys were made from database websites and electronic magazines about History of Education. The intertwining of themes such as schooling and Lutheran religiosity demonstrated, thus, effective to understand the educative elements that engage the Pomeranian ethnic group as well as for the development of the bigger research

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Author Biographies

Karen Laiz Krause Romig, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS, Brasil

Mestranda em Educação pela Universidade Federal de Pelotas na Linha de Pesquisa Filosofia e História da Educação PPGE/FaE/UFPel. Integrante do grupo CEIHE (Centro de Estudos e Investigações em História da Educação). Formada em Geografia (Licenciatura) pela Universidade Federal de Pelotas.

Patrícia Weiduschadt, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS, Brasil

Professora efetiva da Faculdade de Educação (FaE) da Universidade Federal de Pelotas (UFPel). Membro permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/ FaE/ UFPEL). É coordenadora do CEIHE (Centro de Estudos e Investigações em História da Educação) e líder do grupo CEIHE/CNPQ/UFPEL. Doutora em Educação pela UNISINOS.

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Published
2020-12-18
How to Cite
Romig, K. L. K., & Weiduschadt, P. (2020). The rite of luteran confirmation and the schooling of pomeransTHE RITE OF LUTERAN CONFIRMATION AND THE SCHOOLING OF POMERANS: A SURVEY OF THE STATE OF ART. Revista Brasileira De História Da Educação, 21(1), e151. https://doi.org/10.4025/rbhe.v21.2021.e151
Section
Original research