As Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)

Keywords: professional training, productive classes, labor, press

Abstract

The article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering.

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Author Biography

Carolina Mostaro Neves da Silva, Universidade de São Paulo

Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo, na área temática "História da Educação e Historiografia" (2016). Mestre em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais, na linha de pesquisa História da Educação (2010). Graduada em História pela Universidade Federal de Minas Gerais e em Turismo pelo Centro Universitário Newton Paiva. Integrante do Grupo de Pesquisa: Intelectuais da educação brasileira: formação, ideias e ações, da FEUSP. Professora de História do Ensino Médio do Colégio São Domingos-SP. Na área de pesquisa, atua principalmente nos seguintes temas: elites, intelectuais, imprensa e educação. 

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Published
2021-06-22
How to Cite
Neves da Silva, C. M. (2021). As Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903). Revista Brasileira De História Da Educação, 21(1), e183. Retrieved from https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753
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Original research