Physical Education from the standpoint of history

  • Carlos Herold Junior UNICENTRO

Abstract

The aim of this paper is to analyze the needs that led humankind, at the very beginning of the capitalist society, to revalue the body as a means and as an end to education. Therefore, based on Montaigne, Locke and Rousseau, the development of modern educational thought is analyzed, verifying that the revaluation of the body was a revolutionary expression of the bourgeois society, having as its fundamental the individual freedom. Man of ancient Greek and Roman societies was offered as parameter for the new man to build the new social order.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Carlos Herold Junior, UNICENTRO
Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Maringá (1995), mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (2000) e doutorado em educação pela Universidade Federal do Paraná (2006) com período sanduíche na Universidade de Estrasburgo. Atualmente é professor adjunto da Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO, Guarapuava-PR. Tem experiência na área de Fundamentos da Educação, com ênfase em História da Educação, realizando pesquisas sobre as relações históricas entre trabalho, corpo, educação, educação física e pensamento educacional moderno Currículo Lattes
Published
2008-06-19
How to Cite
1.
Herold Junior C. Physical Education from the standpoint of history. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.19 [cited 2025Sep.13];8(1):59-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3930
Section
Original Articles