Motivation of scholars in junior high by physical education

  • Alexandra Folle Universidade do Estado de Santa Catarina
  • Fabiano Augusto Teixeira Universidade do Estado de Santa Catarina
Keywords: Motivation, Elementary school, Teaching practice

Abstract

This study aimed to analyze the motivation in Physical Education classes with students in junior high. 86 students participated of the research from 5th to 8th grade from a court public school in Florianópolis (SC). During data collecting it was used a questionnaire of multiple choice adapted from Darido (2004). During descriptive analysis it was used frequency and percentage, while in the inferential analysis, it was used the exact test by Fisher. The results did not show meaningful association between students’ motivation, gender, age, grade, participation in classes, and sports practice over classes. However, it is important to mention the expressive percentage of students who consider Physical Education classes exciting given by graduation practice students, as well as scholars that report to participate effectively in classes and to practice sports in over classes’ time.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Alexandra Folle, Universidade do Estado de Santa Catarina
Possui graduação em Educação Física (2002) e e especialização em Esporte Escolar (2004) pela Universidade Comunitária Regional de Chapecó. Atualmente é mestrada do Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal de Santa Catarina. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Educação Física, atuando principalmente nos seguintes temas: nível de satisfação de docentes e discentes, modelos de ensino de jogos esportivos e avaliação postural Currículo Lattes
Fabiano Augusto Teixeira, Universidade do Estado de Santa Catarina
Gruduado em Educação Física - licenciatura. Atua principalmente nos seguintes temas: Educação Física Escolar, recreação, gênero, sexualidade, pensamentos filosóficos e dança. Suas pesquisas voltam-se para os estudos socioculturais e pedagógicos em Educação Física por meio da investigação de fenômenos da cultura de movimento a partir do viés das ciências humanas e sociais, tendo como enfoques: as manifestações corporais (jogos, brincadeiras, danças e ginásticas) e a educação física (dimensão educacional). Tem experiência na área de Educação Física, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação Física adaptada, Educação Física escolar, recreação, dança e ginástica.
Published
2012-04-01
How to Cite
1.
Folle A, Teixeira FA. Motivation of scholars in junior high by physical education. JPhysEduc [Internet]. 2012Apr.1 [cited 2025Sep.13];23(1):37-4. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/12202
Section
Original Articles