Games and arts as strategies for environmental education in school context

  • Juliana Ruiz UNESP
  • Gisele Maria Schwartz UNESP

Abstract

The present qualitative study aimed at contributing for the reflection on the Environmental Education process in school context, focusing the importance of aesthetic and playfull elements as sensitizing and awareness factors, considering their positive influence on favoring a possible change in values and attitudes, and stimulating the diffusion of conservationists and more human postures.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Gisele Maria Schwartz, UNESP
Licenciada em Educação Física pela Universidade de São Paulo (1975), mestrado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1991), doutorado em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano pela Universidade de São Paulo (1997) e Livre Docente pela Universidade Estadual Paulista (2004). Atualmente é professor Adjunto na Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Pedagogia do Movimento, linha de pesquisa Estados Emocionais e Movimento, atuando principalmente nos seguintes temas: psicologia do lazer, atividades físicas de aventura na natureza, educação física. Coordenadora do LEL - Laboratório de Estudos do Lazer Currículo Lattes
Published
2008-06-04
How to Cite
1.
Ruiz J, Schwartz GM. Games and arts as strategies for environmental education in school context. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.4 [cited 2025Sep.15];13(2):127-32. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3710
Section
Review Articles