Sociohistorical evolution of judo: introductory approaches

  • Orozimbo Cordeiro Júnior UFG
  • Marcelo Guina Ferreira UFG
  • Anegleyce Teodoro Rodrigues UFG

Abstract

The sociohistorical evolution of judo provided by the research project Methodology for teaching judo from the critical–excelling stance is discussed in this article. The aim of the project was to establish a plan for systematizing judo as body culture constituent and scholastic knowledge of physical education. The ancillary pedagogical material is constituted by an introduction, objectives, contents, teaching methodology and evaluation system.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Marcelo Guina Ferreira, UFG
Possui doutorado em Educação (Currículo) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2005) e doutorado em Educação (Currículo) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2005) . Atualmente é da Universidade do Estado do Rio de Janeiro e professor efetivo da Universidade Federal de Goiás. Tem experiência na área de Educação Física Currículo Lattes
Published
2008-06-06
How to Cite
1.
Cordeiro Júnior O, Ferreira MG, Rodrigues AT. Sociohistorical evolution of judo: introductory approaches. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.6 [cited 2025Sep.10];10(1):13-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3809
Section
Original Articles