A project for reorganizing the elementary and high school trajectory: a pedagogical proposal for Physical Education

  • Lino Castellani Filho UNICAMP

Abstract

The aim of this paper is first to define body culture, a constituent of Brazilian culture, as a totality formed by the interaction of such different social practices as dancing, games, gymnastics and sports, discuss its insertion in Physical Education and reflect on the teaching methodologies and forms of evaluation. Finally, there follows and analytical comment made on the bibliographical references.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Lino Castellani Filho, UNICAMP
Possui graduação em Educação Física pela Universidade de São Paulo (1974) , especialização em Especialização Rel. Internacionais e Des. Social pela Universidade de Havana (1988) , mestrado em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1988) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1999) . Atualmente é Professor MS - 3 da Universidade Estadual de Campinas. Tem experiência na área de Ciência Política , com ênfase em Políticas Públicas Currículo Lattes
Published
2008-06-19
How to Cite
1.
Castellani Filho L. A project for reorganizing the elementary and high school trajectory: a pedagogical proposal for Physical Education. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.19 [cited 2025Sep.13];8(1):11-9. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3867
Section
Original Articles