<b>Research in the area of motor behavior: Theoretical models, research methods, instruments of analysis, challenges, trends and perspectives</b> - doi: 10.4025/reveducfis.v21i3.9254

  • Go Tani Universidade de São Paulo - São Paulo
  • Cássio de Miranda Meira Júnior
  • Herbert Ugrinowitsch
  • Rodolfo Novellino Benda
  • Suzete Chiviacowsky
  • Umberto César Corrêa
Keywords: Motor behavior, Motor learning, Motor control, Motor development.

Abstract

The objective of this article was to present a general panorama of the area of Motor Behavior - its historical trajectory, trends and perspectives of research - with the intention to delineate an organized framework of its development both in the theoretical and methodological domain. It is expected that this framework would contribute to the construction of a knowledge base for those who want to specialize as a researcher in the area and to aply that knowledge in the professional intervention.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Go Tani, Universidade de São Paulo - São Paulo
Aossui graduação em Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade de São Paulo (1973), mestrado em Educação - Hiroshima University (1978) e doutorado em Educação - Hiroshima University (1982). Atualmente é professor titular e Diretor da Escola de Educação Física e Esporte - USP, foi Diretor do Centro de Práticas Esportivas - USP. Tem experiência na área de Educação Física, atuando principalmente nos seguintes temas: aprendizagem motora, processo adaptativo, controle motor, educação física escolar. Currículo Lattes
Published
2010-08-02
How to Cite
1.
Tani G, Meira Júnior C de M, Ugrinowitsch H, Benda RN, Chiviacowsky S, Corrêa UC. <b>Research in the area of motor behavior: Theoretical models, research methods, instruments of analysis, challenges, trends and perspectives</b&gt; - doi: 10.4025/reveducfis.v21i3.9254. JPhysEduc [Internet]. 2010Aug.2 [cited 2025Sep.14];21(3):329-80. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/9254
Section
Opinion Articles