MOVIMENTAL EXTENSION PROJECT:

HOW TO ARTICULATE THE PHYSICAL EDUCATION KNOWLEDGE IN THE PEDAGOGICAL PROPOSAL FOR CHILDHOOD EDUCATION?

Abstract

The research objective was to identify the extensionists perception the  of an extension project about the actions made possible by the project regarding the articulation of Physical Education knowledge in Early Childhood Education. Extension workers belonging to the Degree in Physical Education and Pedagogy courses at a Brazilian federal university participated in the research. For the production of data, the records of the Field Diaries of the extension workers and two interviews were analyzed, using the focus group technique. Content analysis was used for data analysis. According to the created categories, it was observed that the project's actions are providing the articulation of Physical Education knowledge with that of Early Childhood Education. It is noted that this articulation is happening, especially, through the games that involve the wide movement of the children's body.

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Author Biographies

Wendell Conceição Ferreira, Universidade Federal do Rio Grande - Furg

Licenciando do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande. Bolsista EPEC Pesquisa Furg 2022-2023. Acadêmico do Grupo de Pesquisa e Formação em Educação Física (GRUPESF).

Luciana Toaldo Gentilini Avila, Universidade Federal do Rio Grande

Doutora em Educação pelo programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas e professora adjunta do Instituto de Educação da Universidade Federal do Rio Grande - Furg. Coordenadora do Grupo de Pesquisa e Formação em Educação Física (GRUPESF).

Rafaela de Pinho Oliveira, Universidade Federal do Rio Grande - Furg

Licencianda do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande. Bolsista EPEC Extensão Furg 2022-2023. Acadêmica do Grupo de Pesquisa e Formação em Educação Física (GRUPESF).

Valério da Silva Ribeiro, Universidade Federal do Rio Grade - Furg

Licenciando do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande. Acadêmico do Grupo de Pesquisa e Formação em Educação Física (GRUPESF).

Marília Zuchoski Neves, Universidade Federal do Rio Grade - Furg

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio Grande, Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Rio Grande. Pesquisadora do Grupo de Pesquisa e Formação em Educação Física (GRUPESF).

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Published
2023-12-01
How to Cite
Conceição Ferreira, W., Toaldo Gentilini Avila, L., de Pinho Oliveira, R., da Silva Ribeiro, V., & Zuchoski Neves, M. (2023). MOVIMENTAL EXTENSION PROJECT: . Teoria E Prática Da Educação, 26(1), e69270. https://doi.org/10.4025/tpe.v26i1.69270