CONCEPT/IDEA OF CULTURE IN REGULATORY DOCUMENTS FOR FIELD EDUCATION

Keywords: Rural Education; Culture; Normative documents

Abstract

Here we investigate the normative documents for Bachelor's Degree courses in Rural Education in Brazil, with the aim of tracking the ways in which the concept/idea of ​​culture has been presented. To this end, we contextualize the legal aspects of implementing the Courses, bringing marks of creation, the challenges and perspectives of authors, such as Caldart and Arroyo. In this context, we approach the debate on culture, relying on the contributions of Eagleton, Williams and Cevasco. Although punctual, the results indicate the presence of Rural Education that announces itself as heterogeneous and is based on the principles of differentiation and diversity, however, they seem to demonstrate a standardized concept of culture.

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Author Biographies

Fabiany de Cássia Tavares Silva, UNIVERSIDADE FEDERAL DE MATO GROSSO DO SUL

Docente-pesquisadora da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Programa de Pós-
graduação em Educação. Pós-doutora em Educação, Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). Bolsista Produtividade do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq).

Clarice Simão Pereira, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (UFMS)

Acadêmica do Curso de Doutorado do Programa de Pós-graduação em Educação, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Docente da Licenciatura em Educação do Campo, Faculdade de Educação (Faed, UFMS).

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Published
2023-10-24
How to Cite
Tavares Silva, F. de C., & Simão Pereira, C. (2023). CONCEPT/IDEA OF CULTURE IN REGULATORY DOCUMENTS FOR FIELD EDUCATION. Teoria E Prática Da Educação, 26(1), e69682. https://doi.org/10.4025/tpe.v26i1.69682