The textbook Práticas escolares changes and maintenances in the prescriptions to the pedagogical practice
Abstract
The article focuses on the analysis of the textbook School practices, by Antonio ’Ávila, composed of three volumes, published in successive editions from 1940 to 1966, by Saraiva Press in São Paulo. The goal is to understand the process of incorporation of the pedagogical conceptions of the Progressive School in the prescriptions of the pedagogical practice. It emphasizes: organization of a consensual speech in which public policies, teachers’ formation and plans of consolidated professional performance interfere, social goals for the school in different degrees, translation and adaptation of principles to the different subjects, creation of mediation devices to its effectiveness.
Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.