The school library in the reading process: focus on the context of the New School Movement in Minas Gerais, Brazil (1920-1940)
Abstract
The place of the school library in Minas Gerais between 1920 and 1940 is discussed. The statements of the New School Movement are evaluated, namely, setting up and structuring of school libraries, reading modes and textbook setup. Current article analyzes laws, government decrees, letters, board reports and inspection books and codices. It also discusses articles on school library, reading and books, published by the Revista do Ensino. Results show that the school library complied to Republican and Modernist ideas, or rather, the hygienist and New School ideal in its practice, space and book collections.Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.