The cape verde education system in social and historical coordinates

  • Alcides Fernandes Da Moura Grupo GEFIL- Universidade de Santiago de Compostela, Espaha
Keywords: Education system, Cape Verde, History of Education

Abstract

Assuming that education must be understood in its dynamic relationship with the social structure, this paper analyzes the evolution of the Cape Verde education system in three different socio-historical periods: colonial, post-independence and democratic transition period. The conclusions presented are the results of do cumentary and bibliographic research and the analysis of official government statistics of the Ministry of Education and the National Institute of Statistics, as a part of the PhD thesis in Educational Sciences, presented at the Department of Theory and History of Education and Social Pedagogy at the University of Santiago de Compostela, Spain.

The cape verde education system in social and historical coordinates

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alcides Fernandes Da Moura, Grupo GEFIL- Universidade de Santiago de Compostela, Espaha

Doutor em Ciências da Educação pela universidade de Santiago de Compostela, Espanha (2009) com a tese "Eficácia Social (qualidade e equidade) do sistema educativo em Cabo Verde"; mestre em Sociologia pelo IUPERJ - universidade Cândido Mendes, Brasil (2002)e licenciado em Ciências Sociais (Sociologia) pela universidade Federal Fluminense, Brasil (1999).

Actualmente é membro do grupo galego de investigaçãosobre estudos para a formação e inserção laboral (GEFIL) da faculdade de Ciências da Educação- Universidade de Santiago de Compostela.

Published
2016-03-24
How to Cite
Da Moura, A. F. (2016). The cape verde education system in social and historical coordinates. Revista Brasileira De História Da Educação, 16(1[40]), 79 - 109. Retrieved from https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/40769
Section
Original research