History of teaching Social Sciences

situating the debate

Keywords: History of Education, Social Sciences, teaching

Abstract

This text addresses two themes simultaneously and introduces the dossier "History of Education and the teaching of Social Sciences", as well as it conducts to a brief critical review of recent literature related to this subject. The purposes are to situate readers in the current ongoing debate within the field of Social Sciences and, at the same time, highlight the advances observed in the area. The aim is to encourage discussions that point to new research agendas, in addition to undertake approaches to the fertile field of History of Education, which contributes, especially, to boost the dialogue of sociologists and historians of education with what is commonly referred to as the “(sub)set area of Sociology teaching”.

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Author Biographies

Amurabi Oliveira, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC, Brasil

Professor Associado da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Doutor em Sociologia pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Livre Docente em Cultura e Educação pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp) com estágio pós-doutoral pela Universidade Autônoma de Barcelona. Pesquisador do CNPq.

Cristiano das Neves Bodart, Universidade Federal de Alagoas, Maceió, AL, Brasil

Professor do Centro de Educação (CEDU) e do Programa de Pós-Graduação em Sociologia (PPGS) da Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Doutor em Sociologia pela Universidade de São Paulo (USP), com estágio pós-doutoral pela Universidade de Brasília (Unb).

Raquel Discini de Campos, Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, MG, Brasil

Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Doutora em Educação pela Unesp (Araraquara), com estágio pós-doutoral na USP (2015) e na EHESS-Paris (2021).

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Published
2024-06-24
How to Cite
Oliveira, A., Bodart, C. das N., & Campos, R. D. de. (2024). History of teaching Social Sciences. Revista Brasileira De História Da Educação, 24(1), e333. https://doi.org/10.4025/rbhe.v24.2024.e333

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