<b>Youth swimming: association between materials and water activities</b> - doi: 10.4025/reveducfis.v22i2.9602

  • Leonardo de Sousa Fortes Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Maria Elisa Caputo Ferreira Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Mateus Camaroti Laterza Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Maria Lúcia de Castro Polisseni Universidade Federal de Juiz de Fora
Keywords: Swimming, Learning materials, Preferences.

Abstract

Instructional materials can facilitate the teaching of swimming for children depending on how they will be used and the way that they will be presented to the children. So this study aimed to identify the types of materials and swimming activities that children aging from 7 to 10 years who practice this sport like the most. The sample consisted of 70 children. A questionnaire was developed to serve as an evaluation tool. Fisher's correlation was performed to relate the frequencies of the answers to the questionnaire. Building a relationship between the frequencies “preference of aquatic materials” and “type of activity you like the most”, we can highlight the high incidence of “float-shaped rug” with competitive activities and recreational activities. We conclude that the teaching aquatic material that brings greater pleasure in use in swimming lessons for the group under research is the pad floater followed by the cylinder-shaped floater, and that the preferred activities are recreational and competitive.

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Author Biographies

Leonardo de Sousa Fortes, Universidade Federal de Juiz de Fora
Graduado em Licenciatura Plena em Educação Física (UFJF). Aluno do Programa de Pós Graduação (Lato Sensu) em Organização e Administração da Recreação e do Lazer (UFJF). Aluno do Programa de Pós Graduação (Stricto Sensu) em Aspectos Socioculutais do Movimento Humano (UFJF). Integrante do grupo de pesquisa do Laboratório de Estudos do Corpo (UFJF).
Maria Elisa Caputo Ferreira, Universidade Federal de Juiz de Fora
Professora Doutora do Departamento de Fundamentos da Educação Física (UFJF). Coordenadora do curso de Pós Graduação (Lato Sensu) em Organização e Administração da Recreação e do Lazer (UFJF). Coordenadora do grupo de pesquisa do Laboratório de Estudos do Corpo (UFJF).
Mateus Camaroti Laterza, Universidade Federal de Juiz de Fora
Professor Doutor do Departamento de Fundamentos da Educação Física (UFJF). Coordenador do curso de Pós Graduação (Lato Sensu) em Atividade Física em Saúde e Reabilitação Cardíaca (UFJF).
Maria Lúcia de Castro Polisseni, Universidade Federal de Juiz de Fora
Professora Mestre do Departamento de Fundamentos da Educação Física (UFJF). Coordenadora da Pró Reitoria de Extensão e Cultura (UFJF).
Published
2011-07-14
How to Cite
1.
Fortes L de S, Ferreira MEC, Laterza MC, Polisseni ML de C. <b>Youth swimming: association between materials and water activities</b&gt; - doi: 10.4025/reveducfis.v22i2.9602. JPhysEduc [Internet]. 2011Jul.14 [cited 2025Sep.10];22(2):221-8. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/9602
Section
Original Articles