Mathematization of pedagogy: changes in school culture
Abstract
The mathematization of pedagogy, or rather, the study of processes and dynamics developed in school routine so that it responds to a new pedagogy, namely, scientific pedagogy, is analyzed. The new pedagogy means a reduction to mathematics of the dynamics that conduct school work. An important issue is at stake: How did the school mathematized pedagogy? Theoretical and methodological tools from Cultural History are employed for the interpretation of the sources. Among other sources, a document prepared by one of the schools of reference in the state of São Paulo in the 1930s is analyzedDownloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.