The many facets of a historian in education

  • Marcus Aurelio Taborda de Oliveira Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, Minas Gerais
Keywords: Antonio Viñao, Pedro Luiz Moreno Martínez, Historiography of education

Abstract

Review of the book by Pedro Luiz Moreno Martínez, which provides a balance of Spanish historiographic production in dialogue with the intellectual legacy of Antonio Viñao.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Marcus Aurelio Taborda de Oliveira, Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, Minas Gerais

Doutor em História e Filosofia da Educação pela PUC/SP. Realizou estágios de pós-doutorado na Espanha e na Itália. É professor titular da FAE/UFMG, onde atua na graduação e no PPG Educação: Conhecimento e Inclusão Social. Coordena o Núcleo de Pesquisas sobre a Educação dos Sentidos e das Sensibilidades Nupes. É editor-adjunto da Educação em Revista e bolsista do CNPq (1C)

References

Bastos, M. H. C. (2017). A pesquisa em história da educação, testemunho de um autor: entrevista com AntonioViñaoFrago. História da Educação, 21(51), 15-31.

Taborda de Oliveira, M. A. (2010). Entrevista. Siete preguntas a Antonio ViñaoFrago. Revista Brasileira de História da Educação, 22, 199-212.

Taborda de Oliveira, M. A., &Faria Filho, L. M. (2011). AntonioViñaoFrago: a crítica da educação como crítica cultural. In T. C. Rego (Org.), Memória, história e escolarização (1a ed., Vol. 3, p. 93-124, Coleção Pedagogia contemporânea). São Paulo, SP.

Published
2021-12-24
How to Cite
Taborda de Oliveira, M. A. (2021). The many facets of a historian in education. Revista Brasileira De História Da Educação, 22(1), e206. https://doi.org/10.4025/rbhe.v22.2022.e206

Funding data