Página inicial da UEM
EDUEM
Notícias
Complexo de Saúde
Biblioteca
Transparência
Portal de periódicos
Portal de periódicos
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Teoria e Prática da Educação
Números anteriores
Current issue
About the Journal
Sobre
Contact
Editorial Team
Submission guidelines
Templates and documents
Announcements
Login
Register
Search
Search
Login
Register
Home
/
Archives
/
Vol 19 No 3 (2016)
Published:
2017-05-03
DOSSIÊ: POLÍTICAS EDUCACIONAIS E ALFABETIZAÇÃO
Elma Júlia Gonçalves de Carvalho, Marta Sueli de Faria Sforni (Author)
05-06
PDF (Português (Brasil))
FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES ALFABETIZADORES
Mirian Margarete Pereira da Cruz, Vera Lúcia Martiniak (Author)
Articles
LITERACY MEDIATED BY CONCEPTS FROM THE HISTORICAL-CULTURAL THEORY
Marta Sueli de Faria Sforni (Author)
07-18
PDF (Português (Brasil))
CONTINUING EDUCATION TEACHERS LITERACY
Mirian Margarete Pereira da Cruz, Vera Lúcia Martiniak (Author)
19-32
PDF (Português (Brasil))
AMONG ANTITHESIS AND PARADOXES: THE LITERACY CYCLE IN EDUCATIONAL POLICIES
Rita de Cássia Prazeres Frangella (Author)
33-45
PDF (Português (Brasil))
INHERITANCE OF THE FRENCH REVOLUTION: THE EDUCATIONAL POLICY OF THE FIRST LETTERS IN BRAZIL
Telma Renata Ressineti, Áurea de Carvalho Costa (Author)
47-59
PDF (Português (Brasil))
“EDUCATION FOR ACTIVE CITIZENSHIP" AS A CONTEMPORARY STRATEGY FOR THE NEOLIBERAL PROGRAM OF THE THIRD ROUTE
Elma Júlia Gonçalves de Carvalho, Jeferson Diogo de Andrade Garcia (Author)
61-78
PDF (Português (Brasil))
EXTERNAL ASSESSMENT DEPARTMENT OF EDUCATION OF THE CITY SÃO PAULO: LEADS TO WHAT DIRECTION?
Mauricio de Sousa, Luana Ferrarotto (Author)
79-89
PDF (Português (Brasil))
INTERNATIONAL ORGANIZATIONS AND THE CONSTITUTION AND THE CONCEPT SYSTEMATISATION ADULT EDUCATION
Ângela Rita Christofolo de Mello (Author)
91-105
PDF (Português (Brasil))
THE IMPLICATIONS OF THE BRAZILIAN STATE REFORM TO THE EDUCATION REFORM AND THE EDUCATIONAL MANAGEMENT
Getânia Fátima Zoia, Isaura Monica Souza Zanardini (Author)
107-116
PDF (Português (Brasil))
HERANÇAS DA REVOLUÇÃO FRANCESA: a política educacional das primeiras letras no Brasil
Telma Renata Ressineti, Aurea de Carvalho Costa (Author)
FORMAÇÃO DE ALFABETIZADORES: REFLEXÕES E APONTAMENTOS PARA FORMAÇÃO DE LEITORES A PARTIR DA PRODUÇÃO ACADÊMICA
Eliane Travensoli Parise Cruz, Vera Lucia Martiniak (Author)
Entre Antíteses e Paradoxos: o ciclo de alfabetização na políticas educacionais – mais que uma questão de nomes.
Rita de Cássia Frangella (Author)
AS PERSPECTIVAS CONSTRUTIVISTAS E HISTÓRICO-CRÍTICA SOBRE O DESENVOLVIMENTO DA ESCRITA
Fernando Wolff Mendonça (Author)
117-119
PDF (Português (Brasil))
AS PERSPECTIVAS CONSTRUTIVISTAS E HISTÓRICO-CRÍTICA SOBRE O DESENVOLVIMENTO DA ESCRITA
FERNANDO WOLFF MENDONCA (Author)
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Information
For Readers
For Authors
For Librarians