Página inicial da UEM
EDUEM
Notícias
Complexo de Saúde
Biblioteca
Transparência
Portal de periódicos
Portal de periódicos
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
About
Scope and Editorial Policy
Privacy Statement
Publication ethics and malpractice statement
Current Issue
Previous Issues
Equipe Editorial
Editorial Team
List of editorial boards
Instruções e Submissões
Instructions for authors
Guidelines for reviewers
Pareceristas
Peer Reviewers (2025)
Pareceristas (2024)
Reviewers (2023)
Reviewers (2022)
Reviewers (2021)
Reviewers (2020)
Reviewers (2019)
Reviewers (2018)
Indexadores e Métricas
Announcements
YouTube
Instagram
Twitter
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 16 No 1[40] (2016): Janeiro/Março
Publicado em 24 de março de 2016.
Published:
2016-03-24
Editorial
Editorial
Comissão Editorial RBHE (Author)
11 - 20
PDF (PT) (Português (Brasil))
PDF (EN) (Português (Brasil))
PDF (ES) (Português (Brasil))
Original research
A guidebook from the 18th century: cult of nature and education of the body in Guts Muths’ Gymnastics for Youth
Evelise Amgarten Quitzau, Carmen Lúcia Soares (Author)
23 - 50
PDF (Português (Brasil))
Educação Hoje: a magazine for High School in Brazil in the 1960s
Daniel Revah, Maria Rita de Almeida Toledo (Author)
51 - 78
PDF (Português (Brasil))
The cape verde education system in social and historical coordinates
Alcides Fernandes Da Moura (Author)
79 - 109
PDF (Português (Brasil))
The Psychology in the programs of the School of the Federal District and its accession to the eugenic and hygienic designs first Brazilian republic
Renata Patricia Forain de Valentim, Bábara Albuquerque Pereira, Rafael Felipe Pires Leite (Author)
111 - 132/ 133 - 154
PDF (PT) (Português (Brasil))
PDF (EN) (Português (Brasil))
School education that disciplines and standardizes: Luiz Antonio dos Santos Lima and corrective measures present in Mental Hygiene and Education (1927)
Juliana Rocha Silva, Antônio Basílio Novaes Thomaz de Menezes (Author)
155 - 180/ 181 - 206
PDF (PT) (Português (Brasil))
PDF (EN) (Português (Brasil))
Dossier
Dossiê: História da Cultura Escrita
Ana Maria de Oliveira Galvão, Isabel Cristina Alves da Silva Frade (Author)
207 - 214
PDF (Português (Brasil))
Searching for Literacy: The Social and Intellectual Origins of Literacy Studies
Harvey J. Graff (Author)
215 - 231 / 232 - 252
PDF (PT) (Português (Brasil))
PDF (EN) (Português (Brasil))
The three models of reading between the sixteenth and twenty-first centuries: how social practices transform teaching methods
Anne-Marie Chartier (Author)
253 - 273 / 275 - 295
PDF (PT) (Português (Brasil))
PDF (FR) (Português (Brasil))
Instruments and supports for writing: between prescribed and non-conventional uses (Brazil, first half of the 20th century)
Isabel Cristina Alves da Silva Frade, Ana Maria de Oliveira Galvão (Author)
297 - 334
PDF (Português (Brasil))
Editorial aspects of the primer Caminho Suave and the participation of the publisher Caminho Suave Limitada in federal programs for school textbook
Eliane Teresinha Peres, Mônica Maciel Vahl, Vania Grim Thie (Author)
335 - 372
PDF (Português (Brasil))
Written culture in elementary school: the circulation of textbooks for teaching reading (1928-1961)
Estela Natalina Mantovani Bertoletti, Márcia Cabral da Silva (Author)
373 - 403
PDF (Português (Brasil))
Book reviews
Entre planos de aula e projetos de universidade: Laerte Ramos de Carvalho revisitado
Carlota Boto (Author)
405 - 411
PDF (Português (Brasil))
História da escola dos imigrantes italianos em terras brasileiras
Mara Francieli Motin, Evelyn de Almeida Orlando (Author)
413 - 419
PDF (Português (Brasil))
Referees for this issue
Consultores para este volume
Comissão Editorial RBHE (Author)
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Indexadores
Funding
Licensing
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Browse
Current Issue
Open Journal Systems