<b>Considerations on affectivity in teaching relations: Vygotsky’s contributions
Resumo
The objective of this article is to present conclusions of a study about the affective matter from an inter-relational perspective with cognition, as a single unit – the human psychic life ‑, which means to conceive that affection is present in and constitutive of any and every human action. This research is theoretically based on studies conducted by L.S. Vygotsky. We also made use of contributions by some of his commentators or interpreters that addressed this theme specifically. The text is part of the theoretical foundations of the doctoral thesis on this subject, in empirical context – a youth and adult education class.
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
DECLARAÇÃO DE ORIGINALIDADE E DIREITOS AUTORAIS
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer suporte ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais).
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.