Feudalism in the Argentine textbooks: its historiographical approach (1999 - 2006)
Abstract
O feudalismo é uma questão chave quando se explica a Idade Média na escola argentina hoje e sempre. No âmbito de uma reforma educacional nacional que está causando mudanças no conteúdo e nos métodos de ensino dentro dos desenhos curriculares, observamos que na prática de sala de aula, e especialmente nos livros escolares utilizados como fontes históricas, isto é com a ideologia tradicional, resistir às novas mudanças e manter explicações desta questão central caracterizada pelo arcaísmo historiográfico, o memorismo e as indefinições. Em suma, reforçam uma cultura escolar e uma disciplina escolar, a História, com forte marca na visão político - institucional do tema a ser estudado.
Downloads
DECLARATION OF ORIGINALITY AND COPYRIGHTS
I declare that this article is original and has not been submitted for publication in any other national or international journal, either in part or in its entirety.
The copyright belongs exclusively to the authors. The licensing rights used by the journal are the Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0) license: sharing (copying and distributing the material in any medium or format) and adaptation (remixing, transforming, and building upon the material thus licensed for any purpose, including commercial purposes) are permitted.
It is recommended that you read this link for more information on the subject: providing credits and references correctly, among other crucial details for the proper use of the licensed material.