<b>Production of texts and literacy process

Keywords: Literacy, production of texts, elementary school, childhood.

Abstract

 

This article aimed to analyze production of texts by children at the beginning of nine year-elementary emphasizing the positioning of children on the proposals and recipients chosen to their texts. It reflects the possibilities of the children to produce texts in early literacy. This is a qualitative research with socio-historical approach and uses, as a technique of data production, proposals of textual production with children. It can be concluded that, in the production of texts, children build their speech from their interlocutors, indicating that production of texts has to become essential in the teaching learning process of reading and writing in early literacy.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Dania Monteiro Vieira Costa, Universidade Federal do Espírito Santo
Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Federal do Espírito Santo (1997), mestrado em Educação pela Universidade Federal do Espírito Santo (2007), doutorado em Educação pela Universidade Federal do Espírito Santo (2013). Membro do Núcleo de Estudos, Pesquisas em Alfabetização, Leitura e Escrita do Espírito Santo (Nepales). Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal do Espírito Santo. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Alfabetização, atuando principalmente nos seguintes temas: alfabetização, leitura, escrita e crianças.
Cláudia Maria Mendes Gontijo, Universidade Federal do Espírito Santo
Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas, professora do Centro de Educação da Ufes e integrante da linha de pesquisa Educação e Linguagens do Programa de Pós-Graduação em Educação.
Published
2017-09-01
How to Cite
Costa, D. M. V., & Gontijo, C. M. M. (2017). <b&gt;Production of texts and literacy process. Acta Scientiarum. Education, 39(4), 421-430. https://doi.org/10.4025/actascieduc.v39i4.32115
Section
Teachers' Formation and Public Policy