<b>The reading of <i>Macbeth</i> in the English language classes in high school: an experience in the classroom

  • Valdomiro Polidório Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • Márcia Alves Vieira Colégio Estadual Padre Anchieta
Keywords: literature, theatre, Shakespeare

Abstract

The procedures and results achieved with the use of literary texts in the English language classes in Padre Anchieta School, Parana State, Brazil, are reported in this article. The literary composition chosen was Macbeth, by the English writer William Shakespeare, and the target public was the students from the tenth grade of high school. During the development of the project besides reading Macbeth, the students were exposed to the biography of the author, some summary of his works and watched films. This work culminated with the rereading of the composition in form of plays and videos.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Valdomiro Polidório, Universidade Estadual do Oeste do Paraná
Possuo graduação em Letras Português/Inglês pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (1994) e mestrado em Letras pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2001). Realizei estudos de doutorado no Instituto de Educação da Universidade de Londres. Sou professor efetivo da Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE desde 1997. Tenho experiência na área de Letras, com ênfase em Literaturas de Língua Inglesa, Crítica Literária, William Shakespeare, Metodologia do Ensino de Literatura. Atuo principalmente nos seguintes temas: ensino de literaturas de língua inglesa, William Shakespeare e metodologia do ensino de literatura. Fiz curso de doutoramento na Universidade de Londres - Inglaterra no período de 2001 a 2005.
Márcia Alves Vieira, Colégio Estadual Padre Anchieta
Professora de Língua Inglesa da Rede Estadual de Ensino, no Colégio Padre Anchieta, na cidade de Assis Chateaubriand – PR. Possuo especialização em Supervisão, Gestão e Orientação Educacional. Fiz o curso do PDE – Programa de Desenvolvimento Educacional, turma de 2010.
Published
2016-01-01
How to Cite
Polidório, V., & Vieira, M. A. (2016). <b>The reading of <i>Macbeth</i&gt; in the English language classes in high school: an experience in the classroom. Acta Scientiarum. Education, 38(1), 81-91. https://doi.org/10.4025/actascieduc.v38i1.20323
Section
Public Policies and Administration