<b>Continuing education: a vision of teachers of a fashion design course

  • Fabiana Martinello Paez Universidade do Extremo Sul Catarinense
  • Antonio Serafim Pereira Universidade do Extremo Sul Catarinense
Keywords: teachers, continuing education, training needs.

Abstract

This paper describes the research that sought to understand the continuing education needs of teachers of a technology degree course Fashion Design, offered in a town in southern state of Santa Catarina. From the analysis of the pedagogical project of the course, questionnaire and interviews with teachers, we observed that most teachers referred to the training needs focused on methodological issues of education, to a certain extent included in the training spaces offered by the institution, however, focused on technical rationality and formatted as lectures and/or sporadic short courses.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fabiana Martinello Paez, Universidade do Extremo Sul Catarinense
Mestre em Educação pela Universidade do Extremo Sul Catarinense. Coordenação Pedagógica e Professora. Experiencia em Formação de Professores; Docência e Gestão Escolar.
Antonio Serafim Pereira, Universidade do Extremo Sul Catarinense
 Mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, PUC-RS. Doutorado em Educação pela Universidade de Santiago de Compostela-USC, Espanha. Pós-doutorado em Ciências Humanas e Sociais pela Universidade de Buenos Aires, UBA, Argentina. Atualmente é professor pesquisador da Universidade do Extremo Sul Catarinense, no Programa de Mestrado em Educação e coordena o FORGESB, Grupo de Estudos e Pesquisa sobre Formação e Gestão na Educação Básica.
Published
2017-11-24
How to Cite
Paez, F. M., & Pereira, A. S. (2017). <b&gt;Continuing education: a vision of teachers of a fashion design course. Acta Scientiarum. Education, 39, 567-575. https://doi.org/10.4025/actascieduc.v39i0.29483
Section
Teachers' Formation and Public Policy