<b>Academic rankings in higher education: mapping of its expansion in the ibero-american space

  • Henrique da Silva Lourenço Pontifícia Universidade Católica de Campinas
  • Adolfo Ignacio Calderón Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Keywords: university rankings, university, educational evaluation.

Abstract

Academic ranking for mapping its expansion in Ibero-American space is discussed, focusing mainly on rankings enhanced by the private sector, particularly the publishing market. An exploratory research was conducted by documentary and bibliographic analyses on data disseminated on the Internet. The research reveals the lead taken by Spain in terms of international rankings production, with visible regional impact, coupled to three Latin American countries (Chile, Brazil and Mexico) with well-defined and established academic ranking foregrounded on their national realities.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Henrique da Silva Lourenço, Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Bacharel em Direito pela Universidade de Mogi das Cruzes, Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas), membro do Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas em Educação da PUC-Campinas.
Adolfo Ignacio Calderón, Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Doutor em Ciências Sociais (Ciência Política) pela PUC-SP, com Pós-doutoramento em Ciências da Educação na Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra. Docente titular do Programa de Pósgraduação em Educação da Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas). Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq - Nível 2
Published
2015-05-15
How to Cite
Lourenço, H. da S., & Calderón, A. I. (2015). <b&gt;Academic rankings in higher education: mapping of its expansion in the ibero-american space. Acta Scientiarum. Education, 37(2), 187-197. https://doi.org/10.4025/actascieduc.v37i2.23394
Section
Public Policies and Administration